A kosár üres.

Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)

-

Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)

(Letöltés PDF formátumban)

Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) cégünk, a Wolker Kft., és az általa működtetett www.wolker.hu weboldalon keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő - viszonteladónak minősülő - vásárlók (a továbbiakban: Vásárlók) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. Az ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a www.wolker.hu webáruházon keresztül történik. A webáruházban történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.
Tájékoztatjuk, hogy cégünk semmilyen magatartási kódexnek nem veti alá magát.

 Cégünk fontosabb adatai, elérhetőségei:

  • Cégnév: Wolker Kft.
  • Székhely: 7634 Pécs, Korsó utca 16.
  • Telephely és levelezési cím: 7623 Pécs, Megyeri út 59.
  • E-mail cím: iroda@wolker.hu
  • Telefonszám: +36 72 211 758
  • Cégjegyzékszám: 02-09-067310
  • Nyilvántartást vezető szerv: Pécsi Törvényszék Cégbírósága
  • Adószám: 12577796-2-02
  • Tárhelyszolgáltató: WAWONA INTERNET Informatikai és Szolgáltató Kft. (székhely: 7621 Pécs, Perczel Miklós utca 35., web: www.wawona.hu)

Vásárlás

A www.wolker.hu webshop 0-24 óráig a Vásárlók rendelkezésére áll, a rendeléseket a rendszer automatikusan fogadja a nap 24 órájában. A rendelések feldolgozása, számlázása, kiküldése munkanapokon, hétfőtől csütörtökig 7:30-16:00 óra között, pénteken pedig 7:30-15:00 között történik.

A webshopból vásárolni regisztrációt követően lehetséges. A regisztráció során a Vásárlónak meg kell adnia e-mail címét, vezetéknevét, keresztnevét, számlázási nevét, címét, telefon számát, adószámát, bankszámlaszámát, cégjegyzékszámát.
A regisztrációt követően a Vásárló e-mail cím és jelszavának megadásával tud bejelentkezni saját fiókjába. A regisztráció során megadott személyes adatokat a belépést követően a Adataim menüpont alatt a Vásárló bármikor javíthatja. A tévesen, pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, hibáért cégünket felelősség nem terheli. A regisztráció törlését a Vásárló a cégünk székhelyére vagy az [javascript protected email address] e-mail címre megküldött levélben bármikor kérheti.

A Vásárló a webshopban az általa megvásárolni kívánt termékeket egy jelképes kosárba gyűjti.
A kosár aktuális tartalma megtekinthető az oldal bal oldalán található kosár ikon alatti "Részletek" menüpontra kattintva. A kosár tartalma a rendelés véglegesítéséig bármikor szabadon módosítható.
A termékek webshopban feltüntetett árai nettó (felül) és bruttó (alul) árak, amik a szállítási költségeket nem tartalmazzák. A termékek ára magyar forintban (HUF)(Ft) kerül feltüntetésre. Minimális rendelési tétel nettó 30 000 Ft, viszont felső határ nincs. A vásárlási feltételekről itt találhat bővebb információkat : Vásárlási feltételek

Az "Összesítés és Megrendelés" menüpontban a rendelésre váró termék(ek) megnevezése, rendelendő mennyisége, nettó és bruttó egységára, valamint az összesített nettó és bruttó ára található.     Ezen az oldalon a rendelés módosításáras már nincsen mód.
A rendelés leadását követően a Vásárló automatikus visszaigazoló e-mailt kap 48 órán belül, melyben cégünk a beérkezett megrendelés teljesíthetőségét igazolja vissza.

A megrendelés elküldésével a Vásárló és cégünk között szerződés jön létre. A szerződés határozott időre szól, a felek kölcsönös teljesítésének napjáig tart. A megrendelés elküldése fizetési kötelezettséget von maga után. A szerződéskötés nyelve magyar. A szerződés (megrendelés) elektronikus úton, nem írásban megkötött szerződésnek minősül, iktatásra kerül, és a későbbiekben hozzáférhető. Az iktatási szám a rendelés azonosító.

 Fizetés, szállítás

  1.  Szállítási, kezelési költség

    A megrendelt termékek kiszállítása futárszolgálattal, vagy saját gépjárművel történik. A CS-SPRINT futárszolgálat CS 80 Kft. , és az Express One Hungary Kft. futára a csomagokat a rendelés feldolgozását követően 24-48 órán belül, munkanapokon szállítja ki a megrendelőnek, az általa megadott címre.

    Szállítási, kezelési költség:

    • Amennyiben vásárlása nettó 30 000 Ft és nettó 40 000 Ft közé esik úgy 1 800 Ft+Áfa szállítási költséget számolunk fel
    • Amennyiben vásárlása nettó 40 000 Ft és afölötti megrendelés esetén szállítási költséget nem számolunk fel

    A megrendelt termékek átvétele személyesen is lehetséges, de ebben az esetben a megrendelés során mindenképpen kérjük ezt jelezni.
    A személyes átvétel kizárólag cégünk pécsi telephelyén (7623 Pécs, Megyeri út 59.), munkaidőben lehetséges (hétfőtől csütörtökig 7:30-15:30 óráig, pénteken 7.30-14:30 óráig). Személyes átvétel esetén, cégünknél kizárólag készpénzes fizetésre van lehetőség, bankkártyát nem áll módunkban elfogadni.

  2.  Fizetési mód

    Ha a futárszolgálattal kiszállított csomaghoz utánvéttel szeretne hozzájutni, a teljes összeget az CS-SPRINT futárszolgálat CS 80 Kft., Express One Hungary Kft., vagy a Wolkeres csomagfutárának kell kifizetnie, aki a pénz átvétele után átadja a Vásárlónak a megrendelt termékeket tartalmazó csomagot.

  3.  Számlázás

    A Vásárlónak lehetősége van a hagyományos papírformátum mellett elektronikus számlát igényelni a vásárlásáról. Az elektronikus számlát a megrendelés során a Vásárló által megadott (saját) e-mail címre kiküldjük, a csomag összekészítését és számlázását követően. Amennyiben a megadott e-mail cím téves, vagy nem létező e-mail cím, a Vásárló nem kapja meg a számlát. Ennek felelőssége minden esetben a Vásárlót terheli.

  4.  Kiszállítás

    A kiszállítás Magyarország egész területén saját autóval és futárszolgálattal munkanapon 8-17 óra között történik.
    Amennyiben a kézbesítő az áru átadását nem tudja teljesíteni, a futárszolgálat a következő munkanapon díjmentesen, újra megkísérli a kiszállítást.
    A csomag tartalmára vonatkozó reklamációt kizárólag abban az esetben tudunk elfogadni, ha a hiány vagy sérülés ténye a futár jelenlétében jegyzőkönyvben (weboldalról letölthető) kerül rögzítésre.

  5.  Szerződött futárszolgálati partnerünk

    CS-SPRINT futárszolgálat CS 80 Kft.
    Telefon: +36 20 2939 999 , +36 20 4939 999
    Fax: +36 1 401 3094
    E-mail: info@cs-sprint.hu

    Express One Hungary Kft.
    Telefon: +36 18 777 444
    Fax: +36 18 777 499
    E-mail: ugyfelszolgalat@expressone.hu

Elállás, felmondás

Az e pontban foglaltak a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 8:1§ (1) bekezdés 3. pontjában meghatározott fogyasztókra (a továbbiakban: Fogyasztó), azaz a kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy Vásárlóinkra vonatkoznak.

A Fogyasztó 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. A felmondási határidőt

  • termék adásvételére irányuló szerződés esetében a terméknek
  • több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
  • több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
  • ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,

a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától kell számítani.

A Fogyasztó fentieken túl a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.
Ha a szerződés megkötésére a Fogyasztó tett ajánlatot, a Fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.
Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog

  • olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac cégünk által nem befolyásolható, az elállás gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
  • olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Fogyasztó személyére szabtak;
  • olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza
  • olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.

Amennyiben a Fogyasztó elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát, vagy az alábbi linken elérhető „Elállási nyilatkozat mintát” kitöltve, a fenti határidő lejárta előtt köteles a korábban megadott elérhetőségek valamelyikére írásban eljuttatni.

Ha a fogyasztói adásvételi szerződés teljesítési ideje a szerződés megkötéséhez kapcsolódó valamennyi körülményre figyelemmel alapvető fontosságú, vagy a Fogyasztó a szerződés megkötése előtt tájékoztatta cégünket annak alapvető fontosságáról, akkor a szerződést olyannak kell tekinteni, mint amit a meghatározott teljesítési időben - és nem máskor - kellett volna teljesíteni, így attól a Fogyasztó póthatáridő tűzése nélkül jogosult elállni.

Ha a Fogyasztó póthatáridő tűzése nélkül jogosult a szerződéstől elállni, és elállási jogát gyakorolja, cégünk haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a Fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.

Írásban történő elállás esetén az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül elküldi cégünknek.
Postai úton történő megküldésnél a postára adás dátumát, e-mail-en vagy telefaxon keresztül történő elállás esetén az e-mail illetve a fax elküldésének ideje irányadó a határidő számítás szempontjából. Postai úton történő elállás esetén a levelet ajánlott küldeményként szükséges feladni, hogy a feladás időpontja igazolható legyen.

A Fogyasztó kötelezettségei elállás esetén

Fogyasztó elállása esetén köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni cégünk telephelyére (7623 Pécs, Megyeri út 59.) A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
A Fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli.

Az elállás, felmondás joghatásai
A Fogyasztó elállása esetén cégünk haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó a cégünk által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz cégünk, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten beleegyezését adja. Az e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
A visszatérítést cégünk mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

Szavatosság

Cégünk hibás teljesítése esetén a Fogyasztónak minősülő vásárlót választás illeti meg az 5.1. pontban meghatározottak szerinti kellékszavatossági vagy 5.2. pontban meghatározott termékszavatossági igény érvényesítése között. Szavatossági igénye érvényesítésekor a szerződés megkötését a Fogyasztónak kell bizonyítania. A szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha a vásárlásról kibocsátott számlát vagy nyugtát a Fogyasztó bemutatja. Szavatossági és jótállási igényét a Fogyasztónak a korábban megadott elérhetőségek valamelyikén, írásban kell jeleznie cégünknek.
A Fogyasztónak nem minősülő vásárló kellékszavatossági igényt érvényesíthet, az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt.


  1.  Kellékszavatosság


    A Fogyasztó a vásárlástól számított 2 éven belül kellékszavatossági igényt érvényesíthet cégünk hibás teljesítése esetén.
    A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem használható rendeltetésszerűen.
    A Fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a cégünkkel közölni, azzal, hogy a felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Fogyasztó felelős. A vásárlástól számított két éves elévülési határidőn túl azonban kellékszavatossági jogait a Fogyasztó már nem érvényesítheti.
    Az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a vásárlást követő hat hónapon belül a Fogyasztó által felismert hiba oka már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.
    A vásárlástól számított hat hónapon belül tehát a Fogyasztó kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl egyetlen feltétele, hogy a Fogyasztó igazolja, hogy a terméket cégünktől vásárolta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Fogyasztó köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
    A Fogyasztó - választása szerint - kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Fogyasztó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy ha az cégünk számára más igény teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Cégünk törekszik arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt munkanapon belül elvégezze.
    Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Fogyasztó nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát cégünk költségére maga is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt azonban elállásnak nincs helye.
    A Fogyasztó a választott kellékszavatossági jogáról másikra is áttérhet. Az áttéréssel okozott költséget azonban neki kell megfizetnie, kivéve, ha az indokolt volt, vagy az áttérésre cégünk adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
    A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek cégünket terhelik.
    Ha a termék meghibásodásában a Fogyasztót terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a Fogyasztó köteles viselni, ha a termék karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha cégünk e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.
    Ha a Fogyasztó a szavatossági igényét a dolognak - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a dolog egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

  2.  Termékszavatosság


    A Fogyasztó a termék forgalomba hozatalától számított 2 éven belül termékszavatossági igényt érvényesíthet cégünk hibás teljesítése esetén. E határidő elteltével ezen jogosultságát elveszti.
    Termékszavatosság esetén a termék akkor hibás, ha a forgalomba hozatalkor a hatályos minőségi követelményeknek nem felel meg, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
    A Fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát cégünkkel közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Fogyasztó felelős.
    A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Fogyasztónak kell bizonyítania.
    A Fogyasztó cégünktől kijavítást, kicserélést kérhet, tehát pénzbeli orvoslásra, árleszállításra és elállásra nincs mód.

    Cégünk kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

    • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
    • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
    • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.


    A mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítani.
    Ugyanazon hiba miatt a Fogyasztó kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét azonban érvényesítheti.

Jótállás


Fontos tudnivalók, tájékoztató a jótállás feltételeiről


Kérjük, a készülék használatba vétele előtt feltétlenül olvassa el a kezelési útmutatót!
A készülékhez magyar nyelvű használati utasítást mellékelünk. Kérjük, hogy a készüléket az abban foglalt célokra és a leírtak figyelembevételével használja.

A készülékek ipari használatra nem alkalmasak.
Felhívjuk figyelmét arra, hogy a gépeinkhez eredeti tartozékok használatát javasoljuk.
A nem eredeti, gyári tartozékok használatából eredő meghibásodásért és esetleges balesetekért semmilyen felelősséget nem vállalunk.

Ezen túlmenően az adott gép a jótállását is elveszíti. Továbbá, kiegészítőkre és tartozékokra, kopó alkatrészekre a jótállás nem érvényesíthető (fűrészlap, kompresszor tartozék szett, egyéb tartozékok, tárcsafűrész, gyalukés, fúrófej, marótárcsa, vágókés stb.).

Jótállasi igény nem érvényesíthető:

a) Rendeltetésellenes használat, átalakítás, hibás, vagy szakszerűtlen kezelés, helytelen tárolás, elemi kár, vagy egyéb nem gyártási eredetű meghibásodás, illetve a szakszerűtlen kezelés, túlterhelés következtében bekövetkezett törés, motorleégés esetén.
b) Az akkumulátorok rendszeres töltésének elmulasztása, valamint a használati utasítás ide vonatkozó előírásainak be nem tartása esetén.
c) A fogyasztási cikken végzett bármilyen beavatkozás esetén. (biztonsági okokból a gépeket csak az arra képesített szerviz bonthatja meg)
d) Nem megfelelő üzemanyag (keverék) használatából bekövetkezett valamennyi meghibásodás esetén.
e) A hosszú ideig, és nem megfelelő körülmények között történő tárolás a fogyasztási cikk műszaki állapotának romlását idézheti elő. Ez esetben a készüléket üzembe helyezése előtt át kell vizsgáltatni a biztonságos üzemeltetés érdekében. Az átvizsgálás költsége nem tartozik a jótállási kötelezettségek körébe.
f) Jótállásra, szavatosságra vonatkozó jogszabályok, rendeletek: 151/2003 (IX.22.) Korm. Rendelet; Ptk. 248.
§; Ptk.6:157§-6:174§; 19/2014 (IV.29.) NGM rendelet.
1. A jótállási jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa csak, mint fogyasztó érvényesítheti. A jótállás nem érinti a fogyasztó törvényen alapuló - így különösen szavatossági, illetve kártérítési - jogainak érvényesítését. (Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy;- Ptk. 8:1 §3. pont. Ha a fogyasztó bemutatja az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot, úgy a fogyasztói szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni a 19/2014.(IV.29.) NGM rendelet 3.§ (2) alapján, emiatt kérjük a fizetési bizonylat megőrzését.


2. (1)A jótállás időtartama:

 

a) 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár eseten 1 év,
b) 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár eseten 2 év,
c) 250 000 forint eladási ár felett 3 év.


E határidők elmulasztása - a (4) bekezdésben foglalt kivétellel - jogvesztessel jár.


(2) A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás, vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
(3) Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.
(4) A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
3. Kérjük, hogy a jótállási jegy forgalmazóra vonatkozó adatait töltesse ki a forgalmazóval
(forgalmazó neve, címe, vásárlás időpontja, fogyasztási cikk pontos megnevezése, szériaszám / gyártási sorozatszám).
4. Ez a készülék kizárólag háztartásban, háztartási és barkács célra használható, amennyiben erről a használati útmutató, működési leírás, felhasználói kézikönyv, vagy egyéb dokumentum másképp nem rendelkezik.
5. A jótállási határidő a fogyasztási cikk, fogyasztó részére történő átadás, vagy üzembe helyezésre kötelezett termék esetén az üzembe helyezés napjával kezdődik.
6. A forgalmazó is köteles átvenni a fogyasztótól a meghibásodott fogyasztási cikket a jótállás időtartamán belül, ha a fogyasztó a jótállási jogai érvényesítése céljából hozzá fordul.
7. A feladott, illetve személyesen beszállított terméket tiszta állapotban - lehetőleg eredeti csomagolásban - kérjük átadni szervizünk részére.
(1) A jótállásból eredő jogok - a (3) bekezdésben foglalt kivétellel - a jótállási jeggyel érvényesíthetőek, amelynek nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása.
(2) A jótállási jegy szabálytalan kiállítása, vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti.
(3) A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása eseten a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát, vagy nyugtát - a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.
8. A rögzített bekötésű, valamint a 10 kg-nál súlyosabb, tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, akkor le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításáról a forgalmazó gondoskodik. Amennyiben nem rendeltetésszerű használatból ered a meghibásodás, úgy a kiszállási költség és a javítási költség, valamint az erre ráfordított egyéb költségek is (pl.: szakértő, bíróság stb.) a fogyasztót terhelik.
9. A jótállási jegy elvesztése esetén annak pótlására csak az eladás napjának hitelt érdemlő igazolása (dátummal és bélyegzővel ellátott számla, eladási jegyzék) esetén kerülhet sor.
10. A jótállási igényt nem érvényesítheti a fogyasztó a nem rendeltetésszerű használat esetén. A termék cseréje vagy vételár visszatérítés esetén a vevő köteles megtéríteni a tartozékok hiányából eredő kárt.
11. A meghibásodott fogyasztási cikk cseréje vagy a vételár visszatérítése esetén a fogyasztó nem köteles a rendeltetésszerű használatból eredő értékcsökkenést megtéríteni.
Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a fogyasztó:
e) A fogyasztói jogvita esetén, a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.
12. A készülék üzembe helyezése, karbantartása, tisztítása és beállítása nem tartozik a jótállási javítási kötelezettségek körébe, ezt az ügyfél megrendelésére a szerviz külön díjtétel felszámítása ellenében vállalja, akkor is, ha a kijelölt szerviz által kötelezően üzembe helyezendő és akkor is, ha nincs üzembe helyezési kötelezettsége a szerviznek, de a vásárló azt megrendeli.
13. A hosszú ideig és nem megfelelő körülmények között történő tárolás a fogyasztási cikk műszaki állapotának romlását idézheti elő. Ez esetben a készüléket üzembe helyezése előtt át kell vizsgáltatni a biztonságos üzemeltelés érdekében. Az átvizsgálás költsége szintén nem tartozik a jótállási kötelezettségek körébe.
14. A fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a vállalkozás székhelyén, bármely telephelyen, fióktelepen és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javító szolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti. A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre. Ha az e rendeletben meghatározott jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a vállalkozás részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtan - feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
15. Ha a rendeletben meghatározott jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában -, valamint ha a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a fogyasztó nem kívánja a fogyasztási cikket a vállalkozás költségére kijavítani, vagy mással kijavíttatni, a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
16. Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csere igényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többlet költségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
17. Jótállásra, szavatosságra vonatkozó jogszabályok, rendeletek: 151/2003 (IX.22.) Korm. Rendelet; Ptk. 248. §; Ptk.6:157§-6:174§; 19/2014 (IV.29.) NGM rendelet.
Jótállasi mintát letőltheti az alábbi linken

Jogérvényesítési lehetőség

  1.  Panasz

    Termékeinkkel vagy cégünk tevékenységével kapcsolatos panaszaival a Fogyasztó szóban, vagy írásban fordulhat hozzánk.

    1. Szóbeli panasz

      Szóbeli panaszát a Fogyasztó a következő elérhetőségeken adhatja elő:

      Telefonon: 72/211-758
      Hétfőtől csütörtökig 7:30-16:00 óráig, pénteken 7:30-15:00 óráig

      Személyesen:

      Telephelyünkön (7623 Pécs, Megyeri út 59. )hétfőtől csütörtökig: 7:30 - 16:00 óráig, pénteken: 7:30 - 15:00 óráig.

      A szóbeli panaszt cégünk azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja azt. Ha a Fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a cégünk a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát

        • személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben átadja,
        • telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén pedig legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a Fogyasztónak.


    2. Az írásbeli panasz

      Írásban a Fogyasztó panaszát az alábbi elérhetőségekre küldheti meg:

      Levélben:
      7623 Pécs, Megyeri út 59.

      Weboldalunkon:
      Weboldalunkon kódjának használatával is lehetősége van elektronikus üzenet formájában jelezni problémáit, észrevételeit cégünk felé.
      Elektronikus levélben:
      iroda@wolker.hu címen

      Az írásbeli panaszt cégünk a beérkezését követően harminc napon belül írásban megválaszolja, és intézkedik annak közlése iránt.

  2.  Bejegyzés a vásárlók könyvébe

    A vásárlók könyvébe tett, a cégünknek, illetve a cégünk érdekében vagy javára eljáró személynek az áru vevő részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panasz írásbeli fogyasztói panasznak minősül, melyet a fentiek szerint harminc napon belül kell megválaszolnia és közölnie cégünknek.

    A Fogyasztónak lehetősége van továbbá cégünk működésével, továbbá az ott folytatott kereskedelmi tevékenységgel kapcsolatos panaszaikat és javaslataikat is bejegyezni a vásárlók könyvébe.

  3.  Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

    Amennyiben a cégünk és a vásárló között felmerült fogyasztói jogvita a fentiek szerint nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Fogyasztó számára:

    Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál

    Amennyiben a Fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fővárosi és megyei korányhivatalok látják el, ezek listája itt található: https://www.kormanyhivatal.hu/hu

    Békéltető testület

    A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztó és a vállalkozás közötti adásvételi vagy szolgáltatási szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy, valamint a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével összefüggő vitás ügy bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

    A Fogyasztó a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületnél, ennek hiányában a cégünk székhelye szerint illetékes Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Baranya Megyei Békéltető Testületnél, vagy erre irányuló kérelme alapján az előzőek helyett a kérelmében megjelölt békéltető testületnél kezdeményezheti a fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezését. Amennyiben békéltető testületi eljárásra kerül sor, cégünket együttműködési kötelezettség terheli.

    Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Baranya Megyei Békéltető Testület:
    Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
    Tel: 72/507-154
    E-mail: info@baranyabekeltetes.hu

    Az Európai Parlament és Tanács 524/2013/EU rendelete alapján az Európai Unióban tartózkodási hellyel rendelkező fogyasztók és az Európai Unióban letelepedett kereskedők közötti, online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekből eredő kötelezettségekkel kapcsolatban felmerülő jogviták bírósági eljáráson kívüli rendezésére egy alternatív vitarendezési fórum közreműködésével, az európai online vitarendezési platformon keresztül is sor kerülhet. A platform az alábbi linkre kattintva (https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU) el, a vásárlónak a használni kívánt nyelv kiválasztását követően itt van lehetősége annak igénybevételére.

    Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén - a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti - megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamara által működtetett békéltető testület eljárhat.

    Bírósági eljárás

    A fogyasztó a fentieken túl jogosult továbbá a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. rendelkezései. szerint.


    Pécs, 2020. Január 1.